کاشت ریش و سیبیل

کاشت ریش و سبیل روش های زیبایی هستند که شامل انتقال فولیکول های مو از یک قسمت از بدن (معمولا پوست سر) به قسمت دیگری از صورت است که زیباجو می خواهد موهای صورت بیشتری داشته باشد.

رایج ترین تکنیک مورد استفاده برای پیوند ریش و سبیل، استخراج واحد فولیکولی (FUE) است که شامل استخراج فولیکول های مو فردی با یک ابزار پانچ کوچک و کاشت انها در منطقه مورد نظر صورت است.

پیوند ریش و سبیل می تواند به مردانی که موهای صورت ناهموار، پراکنده یا از دست رفته به دلیل ژنتیک، تروما، اختلالات هورمونی یا شرایط پزشکی دارند، کمک کند. همچنین می تواند به مردانی که می خواهند شکل یا سبک موهای صورت خود را تغییر دهند کمک کند.

پیوند ریش و سبیل تحت بی حسی موضعی انجام می شود و معمولا چندین ساعت طول می کشد تا کامل شود. زمان بهبودی حدود یک هفته است و موهای کاشته شده مانند موهای طبیعی رشد می کنند و می ریزند.

زیباجو ممکن است نیاز به چندین جلسه برای دستیابی و حفظ نتایج مورد نظر داشته باشد.

پیوند ریش و سبیل به طور کلی روش های ایمن و موثر هستند، اما ممکن است خطرات و عوارضی مانند عفونت، خونریزی، زخم، موهای درون ریز یا ظاهر غیر طبیعی داشته باشند.

بیمار باید قبل از انجام عمل با یک جراح واجد شرایط و با تجربه مشورت کند.

تفاوت های کاشت مو و کاشت ریش و سبیل

برای بسیاری از افراد، همواره این سوال به وجود می‌آید که چه تفاوتی بین کاشت مو در تهران و ریش و سبیل وجود دارد؛

تفاوت‌ها میان این دو فرآیند، معمولاٌ چندان عمیق به نظر نمی‌رسند اما به طور کلی، ویژگی‌های موی سر، تفاوت‌هایی با ویژگی‌های مو در ناحیه ریش و سبیل دارد.

رشد موها به طور معمول از بدو تولد آغاز می‌شوند، اما ریش و سبیل از دوران بلوغ در چهره مردان رشد می‌کنند.علاوه بر آن ریش و سبیل با آندروژن تقویت می‌شوند اما افزایش فعالیت آندروژن در بدن، ممکن است ریزش موی سر را به دنبال داشته باشد، همچنین نحوه رشد ریش و سبیل و تراکم آن نیز با موی سر متفاوت است؛ به این صورت که تراکم ریش و سبیل معمولاٌ کمتر از تراکم موی سر در افراد مختلف است.

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل

بطور کلی فرایند کاشت ریش و سبیل ممکن است بین ۴ تا ۸ ساعت طول بکشد و این زمان بسته به مقدار کم پشتی مو در این نواحی می‌تواند متغیر باشد.

بهتر است یک نفر همراه شما باشد تا پس از اتمام کار تا منزل همراهیتان کند و روز اول را کنار شما بماند.

در طی روزهای بعد از عمل باید مراقب باشید که بر روی صورت نخوابید تا هیچ‌گونه فشاری به نواحی کاشت ریش وارد نشود.

دقت داشته باشید که تا ۵ روز اول بعد از کاشت نباید به محل کاشت و برداشت مو رطوبت برسد.

پماد موضعی آنتی بیوتیک نیز علاوه بر داروهای خوراکی بر روی موضع استفاده می شود.

پس از ۵ روز می توانید با آب و صابون به آرامی محل را شُستشو دهید.

داروهایی نیز توسط پزشک تجویز می‌شوند که برای شُستشو بانک و دریافت کننده مو باید مورد استفاده قرار گیرد.

تمیز نگه داشتن صورت پس از انجام کاشت ریش و سبیل، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که از بروز انواع عفونت در ناحیه انجام کاشت ریش، جلوگیری می‌کند.

اگر صورتتان دارای قرمزی است می توانید از آنتی هیستامین نیز استفاده کنید.

هزینه کاشت ریش و سبیل

قطعاٌ هزینه‌ی کاشت ریش و سبیل برای افراد زیادی حائز اهمیت است. هزینه‌های کاشت ریش در هر کلینیکی متفاوت است. این هزینه‌ها به عوامل مختلفی نظیر تخصص و مهارت پزشک، خدمات کلینیک و… بستگی دارد. کاشت ریش و سبیل نسبت به کاشت مو حساسیت‌های بیشتری دارد. بنابراین این نوع کاشت به مهارت و تخصص بیشتری نیاز دارد. و همین عامل موجب می‌شود تا هزینه‌ی آن نسبت به کاشت مو بیشتر باشد.

البته هزینه‌ی نهایی بر اساس تعداد گرافت موی کاشته شده در نرخ مصوب کلینیک محاسبه می‌شود. در مجموع در جلسات مشاوره هزینه‌ی حدودی برای بیمار تعیین می‌شود. برای اطلاع از هزینه کاشت ریش و سبیل و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کلینیک تخصصی پوست و موی ژیوانو تماس حاصل نمایید.

برای مشاوره فرم زیر را پر کنید

مشاوران ژیوانو با شما تماس میگیرند