کاشت مو به روش fue در کلینیک کاشت مو ژیوانو

کاشت مو به روش FUE چیست؟

بررسی کاشت مو به روش FUE : در درون پوست واحدهایی وجود دارند به نام فولیکول و وظیفه فولیکول‌ تولید تارهای مو است.

در روند کاشت فولیکول‌هایی از بخش خاصی در پوست سر معولا پشت سر  برداشته شده و در قسمت دیگری از پوست مانند قسمت وسط سر قرار داده می‌شود.

این فولیکول‌ها گرافت نام دارد که هر کدام از آن‌ها بین ۱ تا ۵ تار مو را در خود جای می‌دهند.

 

کاشت مو به روش fue در کلینیک کاشت مو ژیوانو

 

در کاشت مو به روش FUE بدون اینکه قسمتی از پوست برش داده و جدا شود فولیکول‌ها را به صورت واحدی جدا و سپس جایگذاری می‌کنند. به همین دلیل کاشت مو بدون نیاز به بخیه و بدون خونریزی به پایان می‌رسد. جایگذاری فولیکول‌ها نیز در زاویه و عمق خاصی انجام می شود تا شرایط را برای رشد فراهم سازد.

استخراج فولیکول از بانک مو را می‌توان به دو صورت دستی و یا توسط دستگاه برقی مخصوصی انجام داد. در ابتدای کار برای اینکه طی مراحل کاشت مو به روش FUE دردی احساس نشود، پزشک از بی حسی موضعی استفاده می‌کند و پس از اتمام روند نیز از ضدعفونی کننده برای شستشوی محل کاشت کمک می‌گیرد.

مراحل انجام کاشت مو به روش FUE

پس از اینکه فرد جهت انجام کاشت مو تایید شد خط رویش جدید را روی  سر رسم کرده و با توجه به میزان تراکم مورد نیاز تعداد جلسات را تعیین می‌کنند. قبل از عمل پیوند مو مقداری بی حسی موضعی را در ناحیه بانک مو و قسمت گیرنده تزریق می‌کنند.

سپس گرافت های مورد نیاز را با استفاده از تیغ جراحی بسیار نازکی استخراج می‌کنند و آن ‌ها را در مایع نگهدارنده قرار می‌دهند. گرافت‌های خارج شده نیاز به بررسی دارند تا اگر کیفیت مورد نظر را نداشتند آن‌ها را برای کاشت مو به روش FUE آماده‌سازی کنند. در مرحله آخر نیز گرافت‌های آماده شده با تیغ جراحی داخل حفره‌های سطحی ایجاد شده که عمقی کمتر از یک سانتی‌متر دارند قرار داده می‌شوند.

 

انواع کاشت مو به شیوه fue

کاشت مو به روش FUE به دو طریق انجام می‌شود.

  • دستی: پیوند با پانچ دستی انجام می‌شود. خطرات پیچ‌خوردگی فولیکول در این روش کمتر است و آسیب کمتری به گرافت‌های مجاور وارد می‌شود.
  • رباتیک: در این روش از پانچ موتوری استفاده می‌شود. این دستگاه رباتیک با سرعت ۱۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه به طور خودکار فولیکول‌های مو را خارج می‌کند.

کاربرد کاشت مو به روش fue

از روش کاشت مو FUE می‌توان در هر قسمتی که ریزش مو دارد، استفاده کرد. این روش برای کاشت ریش هم استفاده می‌شود. حتی در کاشت ابرو هم از این تکنیک استفاده می‌کنند. اما معمولا این جراحی روی پوست سر انجام می‌شود. ناحیه اهداکننده علاوه بر پوست سر می‌تواند در قسمت بازوها، پاها یا حتی ناحیه تناسلی باشد. افرادی که دچار ریزش مو جلوی سر یا نزدیک به خط رویش مو شده‌اند، می‌توانند با این روش به نتیجه خوبی برسند.

درصورتی‌که قصد کاشت مو به روش fue را دارید، حتما با متخصص پوست و مو و زیبایی مشاوره داشته باشید تا مطمئن شوید کاندید مناسبی برای آن هستید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین متخصصان ارتباط برقرار کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با متخصص پوست وجود دارد.

مقایسه کاشت مو به روش FUE و FUT

حالا که به هر دو روش کاشت مو به روش FUE و FUT اشاره شد، در این قسمت مقایسه ای کلی از این دو روش را بیان می کنیم.

  • با توجه به نحوه برداشت گرافت های مو در روش FUE، دیگر اثرات جای برش و بخیه و نیز خونریزی که در روش FUT مرسوم هستند، در این روش مشاهده نمی شوند؛
  • کیفیت گرافت های برداشته شده در کاشت مو به روش FUT بیشتر است. در این روش امکان تشریح کامل نوار برداشته شده با استفاده از استریو میکروسکوپ و استخراج گرافت های با کیفیت و تعداد زیاد فراهم می شود؛
  • در شرایطی که به دلیل خشکی پوست سر یا شل بودن آن، امکان ایجاد برش در پوست سر وجود ندارد، از روش FUE برای کاشت مو استفاده می شود.
مقایسه کاشت مو FUE با FUT

با توجه به اینکه مهارت و تبحر پزشک و تیم جراحی درنتیجه کاشت مو با روش FUE و رضایت شما از نتیجه کاشت مو، تاثیر زیادی دارد، همواره توصیه شده است که برای انتخاب کلینیک جراحی و تیم پزشکی زمان کافی اختصاص دهید. شما در کنار جراحان کلینیک ساعی، تجربه ای لذت بخش از کاشت مو خواهید داشت. در این کلینیک با توجه به وضعیت رشد موی سر شما، معاینات و آزمایشات انجام شده توسط پزشک و انگیزه و هدف شما از کاشت مو، بهترین روش کاشت مو برای شما انتخاب می شود.  

چه مناطقی از مو قابل پیوند است؟

قسمت هایی از مو که قابل پیوند هستند نزدیک به پوست سر ، پشت و طرف سر اهدا کننده قرار دارند. این مناطق به دلیل توانایی مقاومت در برابر جوش و به دلیل مقاومت در آنها انتخاب شده اند. همچنین به این دلیل که موهای این نواحی حتی پس از استخراج نیز رشد می کنند.

توصیف انجام روش FUE از کاشت مو از دید بیمار

انجام عمل کاشت مو با استخراج فولیکولار از مزایای بی شماری از دید بیمار می تواند از جمله مواردی باشد که بیمار می تواند موهای کوتاه را ورزش کند ، حداقل زمان ریکاوری ، زخم های ریز در ناحیه اهدا کننده تقریبا نامرئی هستند ، نیازی به مراجعه مجدد به متخصص مو برای رفع بخیه نیست ، می تواند از آن استفاده کند. موهای بدن برای تراکم اضافه شده با FUE ، و این تکنیک می تواند جای زخم قبل از عمل جراحی نوار را بپوشاند.

زمان ریکاوری در کاشت موی FUE چیست و بیمار بعد از عمل باید چه کند؟

پیوندها طی حدود پنج روز بهبود می یابند. پس از عمل ، یک دوره ۴ روزه از مصرف آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از عفونت درگیر می شود. توصیه می شود دو هفته پس از عمل ، در هنگام بیرون رفتن در زیر نور مستقیم آفتاب ، یک کلاه بیس بال بپوشید. همچنین توصیه می شود بین ۷-۱۴ روز استراحت قابل توجهی داشته باشید. زمان استراحت بستگی به اندازه روش و خصوصیات بهبودی فرد دارد.

چه نتیجه ای باید انتظار داشته باشند؟

بیماران باید به روشی با حداقل تهاجمی انتظار نتایج عالی داشته باشند. روش کاشت مو با روش استخراج فولیکولار به بیماران امکان می دهد موهای خود را به سرعت و به طور طبیعی رشد کن

معمولاً پزشک پس از انجام عمل دستورالعمل‌های مراقبتی مانند زیر را به بیماران خود ارائه می‌کند:

  • حداقل تا سه روز موهای خود را نشوئید و دوش نگیرید.
  • از شامپوهای ملایم به مدت چند هفته پس از این که شروع به شستن موهای خود کردید، استفاده کنید.
  • در صورتی که می‌توانید چند روز مرخصی از کار خود بگیرید تا سرعت پروسه التیام را افزایش دهید.
  • حداقل تا سه هفته موهای جدید خود را شانه نکنید.
  • از کلاه و دیگر لباس‌هایی که موهایتان را می‌پوشانند استفاده نکنید تا زمانی که پزشک به شما اجازه دهد.
  • حداقل به مدت یک هفته فعالیت فیزیکی سنگینی انجام ندهید.

بعضی از موها ممکن است در پروسه ریکاوری بریزند که این کاملاً امری طبیعی است. احتمالاً پس از گذشت سه تا چهار ماه پس از انجام عمل کاشت، متوجه تغییرات بوجود آمده خواهید شد.

با توجه به وضعیت سلامتی موهای کاشته شده، موهای شما ممکن است به اندازه‌ای که انتظار می‌رود قطور نباشد.

توصیه های قبل از کاشت مو

پس از انتخاب بهترین کلینیک کاشت موپس از انتخاب بهترین روش کاشت مو متناسب با شرایط هر فرد، برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، لازم است که یک سری نکات ساده اما مهم را قبل حاضر شدن در جلسه درمان بدانیم. نکات زیر را برای آمادگی هر چه بیشتر در روز جراحی به یاد داشته باشید:

  • حداقل به‌مدت یک تا دو هفته قبل از جراحی سیگار نکشید.
  • حداقل یک تا دو هفته قبل از جراحی از نوشیدن الکل خودداری کنید. زیرا  تاثیر دخانیات بر کاشت مو منفی می باشد.
  • به‌مدت ۱ هفته قبل از عمل، از آسپرین و سایر داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.
  • قبل از جراحی موهای خود را کوتاه نکنید.
  • چند هفته قبل از جراحی، روزانه به‌مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه پوست سرخود را ماساژ دهید تا جریان خون در آن افزایش پیدا کند.
  • داروهای تجویزی که پزشک قبل از جراحی تجویز می‌کند را مصرف کنید.
  • قبل از عمل، پزشک آزمایشاتی مانند نوار قلب یا آزمایش خون را تجویز می‌کند که لازم است آن ها را انجام دهید.

هزینه کاشت مو

حالا که جوانب مختلف کاشت مو به روش FUE بررسی شد، نوبت به ارزیابی هزینه نهایی می‌رسد. به نظر شما هزینه کاشت چقدر برای شما آب می‌خورد؟

پیش از هر چیز باید بدانید که کاشت مو تکنیک ارزان قیمتی نیست و هزینه نهایی تحت تأثیر پارامترهای مختلفی قرار می‌گیرد. دقیقاً به همین خاطر است که کلینیک‌های مختلف، هزینه‌های متفاوتی را پیشنهاد می‌دهند. هزینه کاشت مو به موارد زیر بستگی دارد:

  • چه تعداد فولیکول مو استخراج شده و پیونده داده شده است.
  • متخصص کاشت مو چقدر تجربه دارد و تقاضا برای ملاقات با او چقدر است.
  • نوع روش کاشت و میزان مهارت تیم پزشکی.

عوارض کاشت مو به روش FUE

در مقایسه با روش FUT عوارض آن بسیار کمتر است و نهایتاً ظرف ۱۰ روز همه عوارض اولیه به‌طور کامل برطرف خواهند شد. زخم‌های ریز موجود در ناحیه کاشت و برداشت بارزترین عوارض کاشت مو هستند.

این زخم‌ها بعد از چند روز دلمه می‌بندند که بعد از گذشت مدتی خودبه‌خود می‌ریزند و بهبود پیدا می‌کنند.

توجه داشته باشید که دست‌کاری زخم‌ها در این مرحله می‌تواند باعث ایجاد عفونت و خونریزی و باقی ماندن جای زخم بر روی پوست سر شود. همچنین می‌تواند به فولیکول‌های تازه کاشته شده هم آسیب برساند.

بعضی افراد ممکن است به داروهای بی‌حسی حساسیت نشان دهند. این حساسیت به‌صورت خارش، قرمزی و التهاب پوست و تورم صورت و پیشانی خود را نشان خواهد داد. نکته مهم این است که برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلی باید سابقه حساسیت به داروهای بی‌حسی را به پزشک اطلاع دهید و در صورت لزوم تست حساسیت نیز بر روی شما انجام خواهد شد.

سفتی محل جراحی، تورم محل کاشت مو یا برداشت گرافت‌ها، زخم‌های ریز محل کاشت و پوسته‌پوسته شدن این ناحیه از دیگر عوارض شایع و طبیعی کاشت مو به روش FUE هستند که ظرف چند روز برطرف می‌شوند. اگر بعد از 7 روز عوارض همچنان وجود داشته باشند، لازم است که به پزشک اطلاع داده و درمان‌های لازم را آغاز کنید. هرگز خودسرانه هیچ دارویی حتی یک مسکن ساده مصرف نکنید و در هر مورد نظر پزشک خود را جویا شوید.

سوالات متداول

 

  1. هزینه کاشت مو در کلینیک ژیوانو چقدر است؟
  2. آیا کاشت موی سوپرمیکروگرافت برای خانم ها مناسب است؟
  3. کاشت ابرو و هزینه ی کاشت ابرو چهقدر است؟
  4. بهترین مرکز کاشت مو در تهران کجاست؟
  5. دستگاه درموجت چیست؟
  6. عکس کاشت مو در ژیوانو
  7. عوارض کاشت مو چیست؟
  8. کاشت مو در تهران تضمینی با اقساط در ژیوانو به چه صورت است؟
  9. کاشت ریش در ژیوانو
  10. کاشت مو به روش DHI  چگونه است؟
  11. کاشت مو به روش SUT چگونه است؟
  12. روش تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو
  13. کاربرد آمپول بیوتین و بپانتین برای رشد مو
  14. درمان کم پشتی مو در زنان
  15. مصرف قرص بیوتین برای رشد مو
  16. کاربرد میکرواسکنر در کاشت مو
  17. طراحی لیزری خط رویش مو در ژیوانو
  18. انواع روش های کاشت مو در ژیوانو
  19. مراقبت های بعد از کاشت مو
  20. کاشت مو به روش FIT در ژیوانو چگونه است؟
  21. کاشت مو در شیراز بهتر است یا تهران؟
  22. کاشت مو به روش FUT در ژیوانو چگونه است؟
  23. علت ریزش مو چیست؟
  24. رژیم غذایی برای کاشت مو
  25. پی آر پی (prp) چیست و چه تاثیری در ریزش مو دارد؟
  26. بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *